Kdo z vás byl za socialismu na vojně a absolvoval základní výcvik, možná si ještě vybaví onen typický výraz při předávání služby, který zněl: „V průběhu mé služby se nic zvláštního nepřihodilo“. Když si ale předávají službu instalatéři, setkávají se v průběhu jejich havarijní služby s tolika zádrhely a problémy, že tuto „posvátnou“ větu nemohou vyslovovat tak často. Co je v terénu potkává a kdy volat instalatéry, aby vám vytrhli pomyslný „trn z paty“?
Proražené topení – opravdu nepříjemný zážitek provází každého, komu praskne topení zrovna v lednu, kdy začíná vlna mrazivých teplot. Taková závada nesnese odklad a musí se řešit ihned. Havarijní služba naštěstí zasahuje urychleně a je ochotna přijet třeba v noci, když je to nutné.
Ucpaná toaleta – Internetem koluje spousta různých rad, jak zprůchodnit záchod, když odmítá odvádět výkaly do kanalizace, jenže co když už máte záchodovou mísu plnou po okraj a nic nezabírá? Toto je skutečně pikantní situace, zvlášť když si potřebujete nutně odskočit.
Neprůchodný dřez v kuchyni – neprůchodné odpady z kuchyně a koupelny obvykle počkají alespoň do rána, ale pokud v kuchyni vytváříte pokrmy například pro chronicky nemocné osoby v domácnosti, pro seniory, pro malé děti a kojence, a je zrovna sobota, nemůžete čekat až do pondělí, kdy začíná instalatérům běžný pracovní týden.
Problém v kanalizaci – když se vám ucpe kanalizační přípojka zrovna na Štědrý den, a vy jí potřebujete mít průchodnou a funkční, protože připravujete dopoledne slavnostní menu, nedá se nic dělat, ale musíte volat havarijní službu, aby protáhla potrubí tlakovou vodou nebo je vyfrézovala a zbavila kamenů, štěrku a prorůstajících kořenů stromů. Kanalizaci je zkrátka jedno, že dnes je slavnostní den, závady nerozlišují termíny, vyskytují se úplně stejně jak ve dne, tak i po setmění.